Forsiden Om løypene
Om Løyper PDF Skriv ut E-post

USF har i dag et løypenett på 30 km hvor det aller meste er planert.

Bekker er lagt i rør. Våte områder tørrlagt. Ei stor bru er bygd over Sagbekken ved Kroktjenn og 5 mindre bruer er oppgradert.

Løypenettet består av flere muligheter. Her er løyper for enhver smak noen lette og noen litt tyngre.

Den store runden fra Heggemoen – Setervang – Hollaseter – Bukoll – Stavsjø – Briskemyr og tilbake til Heggemoen,  er 20 km. Her er det et tungt parti fra Hollaseter og til Bukollhøyden en strekning på 2 km. Derfra går det jamt nedover  til Brennebu og Stavsjø hvor løypa ligger i et lett småkupert terreng tilbake til Heggemoen

En lettere runde kan en ta fra Briskemyr – Vindsåsmyr – Stutaue – Stavsjø – og tilbake til Briskemyr. En strekning på 11.4 km. Småkupert lett terreng.

Den letteste runden har en fra Briskemyr – innover  Hollatjenndalen – Stavsjø og tilbake til Briskemyr.  En strekning på 10.9 km

En liten  runde  går fra Heggemoen til Vindsåsmyr videre til  Myredammen og forbi Briskemyr tilbake til utgangspunktet  Heggemoen. En strekning på 5.8 km,  som en kan si er svært lett.

Lysløypa er 2.3 km og ligger i tilknytning til Heggemoen hvor klubbhuset ligger.

USF bygde denne  lysløypa  i 1982.  Det er ei småkupert løype med naturlig utgangspunkt  Heggemoen videre Tjennimellom, Søledike og tilbake til Heggemoen.  Men allerede i 1965/66 ble det bygd  lysløype fra Holla gård  til   Briskemyr og tilbake,  ei lengde  på ca  3 km.

Det vil bli arrangert renn for alle klasser i lysløypa så fort snøen kommer.

Vi gleder oss til en fin skivinter.

Skihilsen fra USF ski og løypelag

Sist oppdatert søndag 28. januar 2018 19:37

kontakAdresse:

Pb 76, 3830 Ulefoss

mobil: 975 06 610

ulefoss.sportsforening@gmail.com

Hvor holder vi til

kartUlefoss Sportsforening har eget klubbhus tilknyttet vårt anlegg. Klikk her for å finne oss på kartet.

Støttemedlemskap USF

Logo_USF_SymbolBli støttemedlem i USF kr 150,- pr.år